söndag 20 april 2008

Morotsplättar


Då var det söndag igen! I dag åt vi morotsplättar med tomatsallad till brunch. Plättarna vart jättegoda, till och med Joel tyckte det fast han var väldigt skeptisk eftersom han inte tycker om keso.

Morotsplättar på Keso
4 morötter, ca 400 g
500 g keso
3 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 krm mald vitpeppar

Skala och riv morötterna. Blanda morötterna med keso, ägg, vetemjöl, salt och mald vitpeppar. Stek klickar av smeten i olja ca 3 min per sida.

Nu ska jag gå ner till Lillänge och lämna in min kamera.... det var ett tag sedan den gick sönder nu. Efter det ska jag i väg och träna, vet inte riktigt om det blir step intervall eller om det blir spinning ännu.


Ha en trevlig söndag!
//Hanna

2 kommentarer:

M. sa...

åh. kesoplättar är så gott:) jag måste nog ta och göra om det snart:) jag gjorde kesoplättar för ett tag sedan och de blev jättegoda:) hoppas att du får en bra dag:)

Anonym sa...

vad smart med keso i plättarna, det blir jag nyfiken på. vilken tur för mig att du kommenterade på min sida så att jag hittade hit! :)