fredag 11 april 2008

Pizzatårta




Att laga mat med grabbar är inte det lättaste! Dagens middag vart annorlunda, men god!! Jag och Josef var på ner på affären och skulle handla mat, efter ett tags velande vart det pizza, jag ville köpa en pizzarulle o ch han ville köpa pizzamix för att få en större pizza så det vart pizzamix. Vi handlade pizzatillbehör och sedan gick vi upp till christer. Jag bad grabbarna baka ihop pizzadegen och kavla ut den medan jag duschade, när jag duschat färdig och kom ut i köket så stod Kim och tryckte ner hela degen i en liten ugnsform, jag frågade vad dom höll på med och dom hade bestämt sej för att göra panpizza. Jag försökte att förklara för dom att det bara skulle bli degit men dom hade bestämt sej, men jag lyckades i alla fall övertala dom att förgradda degan i tio min.

Vi satt i vardagsrummet och kikade på kort, när tio min hade gått så gick Josef och Christer in i köket.... - Hanna du måste komma och hjälpa oss! Jag gick in i köket och pizzadegen hade svällt upp enda upp till kanten på ungsformen. Jaha, vad gör man då??? Aahh... sa jag det blir en pizzatårta.... En vaddå? undrade grabbarna. Vi stjälpte över pizzadegen på diskbänken, delade den på två, bredde över tomatsås på botten och la sedan på tillbehör och ost, sedan la vi på "locket" och sedan gjorde vi samma sak där, på med såsen, tillbehören och sedan osten och sen in i ungen (efter att josef och kim gjort en smiley av jalapenos) Jag ska medge att jag var väldigt skepisk till denna skapelse (förvånad?) men faktum är att det vart riktigt gott. Grabbarna tyckte det var supergott, jag orkade inte min bit och till och med Josef vart mätt! Här ovan får ni några väl utvalda kort på processen.

//Hanna



4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi!! Vilken rolig idé! Det är bra när det finns fantasi till missöden då misslyckas man nästan aldrig ju!! :-) Fin blogg du har! Trevlig Helg!

Anonym sa...

Haha, det här var någonting nytt! Kan tänka mig att det skulle passa bra på kalas också, både för små och stora ;)

Hanna sa...

Kryddburken: Tack! =)Ja, visst är det bra med fantasi, det blir så mycket roligare då, en av mina kompisar frågade varför vi inte bara gjorde två pizzor i stället. Ja, det kan man ju fråga sej, men hur kul hade det blivit?

Emma: haha, ja det vart en favorit hos grabbarna ialla fall!

Unknown sa...

Vi måste göra en till snart!