torsdag 18 september 2008

Örter!


God morron!
Igår vart det ingen matlagning hemma hos oss, Joels mamma ville ta med oss och Joels ena bror (ja hon ville ju ta med den andra också men han kunde inte) på Carl-Einar Häckner som uppträdde på Storsjöteatern. Innan det träffades vi hos henne och åt en varsin räkbaugett och en god sallad dom hon hade gjort. Jag tror att det är dags för mej att sluta säga att jag inte tycker om räkor! Baugetten var supergod!

Påsen med örter som ni ser här ovanför hade Joels brorsa med sej åt mej!!! Där ser ni citronbasilika, basilika, timjan och mejram. Snällt va!!? Han jobbar på en trädgård här i närheten och örterna jag fick gick inte att sälja till affärerna eftersom de var för långa eller något annat fånigt fel! Jag gick in och kollade på deras sida och såg precis att man kunde få grönsakslådor hemskickade en gång i veckan, åh vad jag vart sugen! Ska definitivt ta mej en funderare på det!

//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fröjas Trädgårdar har jag sett erbjuda prenumeration på grönsakslådor och det låter ju superbra! Undrar om de skickar hit bort också?

Hanna sa...

Hos Ås trädgård kunde man skapa ett eget utlämningsställe, vi kanske skulle ha gjort jobbet till ett! =)

Anonym sa...

Lycka att få så där fina örter!
Att få grönsaker hemskickat skulle jag vilja ha men ingen risk när man bor där jag bor!

Anonym sa...

Vad kul med lådan om det blir av. Hade tankarna på det förut med, men det fanns ingen i närheten tyvärr. För långa?! Men vad gör de med allt som blir över? Kastar? Tror inte kunderna skulle bry sig så mycket om det faktiskt, men det kanske är någon standard det måste följa?

Hanna sa...

Karin: Vet du det trodde inte jag heller, så jag vart jätteglad när jag upptäckte att möjligheten fanns!!

Emma: Ja, jag skulle verkligen vilja prenumera på grönsakslådorna men jag tror jag spar till nästa år. Både jag och Joel kommer vara borta en del i höst, vore synd om man bara kastar en massa...
Appropå kasta, jag vet faktiskt inte vad de gör av örterna... de säljer säkert dom hos sej men de måste följa en viss standard för att få sälja till affärerna.