lördag 27 september 2008

Enchiladas

Så, idag fick jag mina enchiladas! Goda och jätte enkla att göra.

Enchiladas
köttfärs
tacokrydda
wokgrönsaker
salsa
tortillabröd
riven ost

Stek köttfärs och krydda med tacokrydda. Blanda i wokgrönsaker och låt allt bli varmt. Lägg köttfärs påtortillabörd och rulla ihop. Lägg i en ugnssäker form, häll över salsa, toppa med ost och ställ i ugnen 200 grader typ 10 min. Servera med guccamole och sallad.

Jag använde 500g färs och nästan en hel påse wokgrönsaker, det blir massor av mat. Gjorde 4 enchiladas och det finns mer än hälften av köttfärsröran kvar.

Jag och Joel har köpt ett Wii, så ikväll ska vi ha tv-spelskväll med mario och zelda! =D

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enchiladas är en av mina absoluta favoriträtter och jag tror nog aldrig att jag har sett så goda som du gjort! :)

Anonym sa...

åh vad gottit! =)

Anonym sa...

Va längesen jag åt enchiladas, det är ju så otroligt gott:)!

Hanna sa...

Anna: Åh, tackar! Enchiladas är supergott!

Filibaba: Mmm! =)

Maria: Ja, visst är det!!