måndag 1 september 2008

Penne med kasslersås.


Idag vart det kasslersås till middag. Kasslern tog jag fram redan i går men visste inte vad jag skulle göra av den förräns det var klart. Så här vart det:

Penne med kasslersås
4 port penne
1 bit kassler
soltorkade tomater
paprikasallad
syltlök
ett par msk tomatpuré
1 tärning köttbuljong
1 milda extra
2 dl vatten
redning

Strimla kasslern och stek i lite olja. Strimla ett gäng soltorkade tomater och lägg ner i stekpanna. Häll över en frp milda extra och smula ner en buljongtärning, späd ut med 2 dl vatten. I med paprika, syltlök och ett par matskedar tomatpuré, låt det puttra ett tag. I med lite redning, smaka av med kryddor efter behag.

Idag var jag äntligen i väg och tränade!!! Hade planerat att träna en massa under semestern eftersom jag kunde gå ner när som helst men jag var faktiskt inte i väg på gymmet en enda gång. Man har ju en massa annat för sej på semestern, och rör på sej gör man ju ialla fall! Idag var vi på step intervall och det känns i kroppen nu kan jag tala om. =) Konditionen var det inget fel på, men strykan... fasen vad fort man tappar. Men men, bara att jobba upp den igen!

//Hanna

3 kommentarer:

Lisa sa...

mmm, vad gott. älskar kassler i pastasås.

Hanna sa...

Lisa: Ja, visst är det gott!

Anonym sa...

Åh, den där kasslersåsen såg jättegod ut! Var evigheter sedan jag åt kassler. Syltlök har jag faktiskt aldrig testat...de är söta va? Kan tänka mig att det är gott, älskar lök.