onsdag 3 september 2008

Favoriten!


Min favorit husmanskost är stuvade makaroner och köttbullar, utan tvekan! Idag hade jag sådan tur att maten stod färdig när jag kom hem från jobbet, och det finns ingen som kan rulla köttbullar och stuva makaroner som min Joel! Som jag har nämnt förrut så gör vi supergoda enkla köttbullar av alpnearings löksoppa.

Efter maten for jag ner på Fristilen och tränade med Sara i gymmet en timme, så nu sitter jag nyduschad i pyjamas i soffan, har tänt lite ljus i vardagsrummet och ska alldeles straxt gå och göra mej macka med avokado!

//Hanna

7 kommentarer:

fruktsallad sa...

Jag har faktiskt kommit på mig själv med att vara sugen på detta! Faktum är att mannen lagar denna mat allra bäst - jag kan inte stuva makaroner! Han ska få göra det någon dag... Gott!

M. sa...

åh stuvade makaroner och morötter är en supergod kombination :) och så köttbullar eller vegetariskt alternativ och ketchup till, då har man en jättegod måltid:) ha en fortsatt bra kväll:)

Anonym sa...

Stuvade makaroner är dundergott!! Speciellt till köttbullar men även till falukorv tycker jag :)

Lisa sa...

åh, stuvade makaroner och korv är min favorit! supergott - och den enda maträtt jag faktiskt MÅSTE ha ketchup till.

Anonym sa...

stuvade makaroner är nog min bästa husman också! vad var det för böcker du fick hem? :D

Hanna sa...

Fruktsallad: Ja visst är det gott!

Molly: Ja, morötter passar väldigt bra till stuvade makaroner!

Anna: Visst är de det! =)

Lisa: Ketchup är ett måste, men även sweetchili!!! =)

Caroline: Stieg Larssons sista, Tusen strålande solar, Å andra sidan och en Maise Dobbs bok.

Anonym sa...

Köttbullar och makaroner! Min absoluta favorit, fungerar jämnt och det är ju så gott! Smart att smaksätta med löksoppa, har sett andra recept med det men jag har inte vågat testa själv än.