tisdag 2 mars 2010

Tävling!!

Druvan har kommit med 3 st risblandningar, Ris & Bulgur, Ris & Korn och Ris & Quinoa. Jag fick förfrågan om jag ville vara med i en smakpanel och testa blandningarna så i veckan kommer det ett paket på posten. Ska bli spännande!

Jag har även fått möjligheten att tävla ut 3 st. riskit till er läsare. För att vara med och tävla vill jag att ni i kommentarerna tipsar om vad man kan servera till risblandningarna!! Tävlingen pågår i en vecka och avslutas nästa tisdag 20.00.

Kom med bra tips nu!! =)
//Hanna

16 kommentarer:

Maria E sa...

Jag skulle gärna testa att äta lax till ris&quinoa. Jag lägger laxen i en ugnsform o rör ihop grädde med nån msk sweet chili o några vitlöskklyftor, salt o peppar o in i ugnen tills fisken är klar.

Katarina L sa...

Jag skulle viljan äta kyckling med currysås till mitt ris. :)

Maja sa...

Jag hade velat äta ris och bulgur blandningen till köttbullar i mustig tomatsås.

Emmelie sa...

Vilka spännande produkter! Ris och Bulgur är två super produkter, måste ju bli en hitt tillsammans! Jag brukar göra en väldigt god fiskgratäng med bla lite grädde, dill och citron. Kan tänka med att det skulle bli mumsigt till ris och bulgur blandningen.

johanna sa...

Jag skulle servera spökkyckling! Enkelt, men väldigt gott.

mumsfillibaba sa...

Jag skulle göra sallad med risblandningen som bas med massa goa grönsaker i. Till det en yoghurtsås. Vår!!!

Hallon & Blåbär sa...

Åh, det här lät ju som spännande blandningar.

Jag skulle nog servera en ostfylld kycklingfilé med sweet chilicreme.

Anna sa...

Å va läckert! Klart jag är med! Jag skulle servera ris & bulgur blandat med smörfrästa sockerärtor, lök, paprika, kräftstjärtar & till det en creme fraich sås med sweet chili & vitlök. Håller tummarna!!!

Anette sa...

Jag har serverat ris och bulgurblandningen till denna kyckling-gryta det blev sååå himla gott....
Kycklinggryta i tryckkokare...
1 hel kyckling styckad i mindre bitar.. eller 4 kycklingfiléer
Salt
Nymalen svartpepar
1 msk smör eller olivolja

Dela kycklingen eller filéerna i mindre bitar. Salta och peppra och fräs dem i smör eller olivolja ca 10 minuter i en stekpanna.

1 msk smör
2 röda söta äpplen, rivna
4 st charlottenlökar, finhackade
3 - 4 msk curry (känn efter hur stark currysmak du vill ha)
2 msk mango chutney
3 dl kycklingbuljong
2 dl matlagningsgrädde

så står det i receptet.. för att jag ska nå upp till lägsta nivån i min tryckkokare fick jag ta 6 dl kycklingbuljong och 4 dl matlagningsgrädde.

Smält smöret i tryckkokaren och lägg i äpple, curry och lök. Låt fräsa några minuter.

Lägg ner den stekta kycklingen och buljongen i tryckkokaren.

Späd emd matlagningsgrädde.

Tillsätt mango chutney.

Sätt på locket och köka upp. Låt koka 15 minuter på högt tryck.

Släpp ut ångan och öppna grytan. Smaka av.

Har du inte turen att äga en tryckkokare så kan du göra rätten ändå men då tar det allt lite längre tid.... se till att kycklingen blir ordentligt genomkokt..

Jessica sa...

Jag skulle självklart servera kyckling i gudagod sås till
http://familjensundberg.se/blog/kycklingfileer-i-sas
MUMS!

Cizzi sa...

Till någon av risblandningarna skulle jag servera en kasslergryta med massa godsaker i (tex vitkål, ananas, paprika, purjo, grädde/creme fraiche, curry etc).

Unknown sa...

Hej! Jag skulle servera risblandningen tillsammans med en fiskgratäng med creme fraiche, tomat, oliver och lök. Supergott!

monika g sa...

Oavsett vilken risblandning så serverar jag gärna en mustig chili corn carne till. Tillsätter lite kakao i chilin, underbart!

vh
Monika

Emma sa...

Jag skulle serverat en sallad. Quinoa, blandat med ruccola, spenatblast, granatäppelkärnor, valnötter, och rikligt med grönsaker och rotfrukter i en massa härliga färger! Och så skulle jag göra en honungsvinägrett till.

Anonym sa...

Till ris och bulgurblandningen så skulle jag servera kycklingfilé i ugn, på kycklingen så har jag en röra på grov hackade soltorkade tomater, persilja, västerbottenost och pinjenötter. Ett hett tips, underbart gott!

Jord under naglarna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.