torsdag 25 mars 2010

Oriental curry - Kycklinggryta

Jag fick en värdecheck från Arla för ett tag sedan så att jag kunde testa Keldas nya soppor. Jobbade över häromkvällen så då åt jag på jobbet. Jag blandade strimlad purjolök, paprika och sockerärtor i en tallrik, hällde över thaisoppa, körde i micron 3-4 minuter och sedan blandade jag ner lite räkor innan jag serverade. Jättegott och jätteenkelt, mat på 10 min! =) Idag testade jag oriental currysoppan men gjorde en kycklinggryta av det. Det vart gott!

Oriental curry - Kyckling gryta
2 stora kycklingfiléer
½ purjolök
1 paprika
majs
1 frp oriental currysoppa
1 dl créme fraiche
salt, peppar

Strimla kycklingen och fräs i lite matfett. Strimla purjolök och hacka paprika, låt det steka med tills kycklingen är färdig. Häll över soppa (det behövs inte riktigt hela), klicka i créme fraiche. Låt det puttra ett tag, smaka av med salt och peppar. Grytan åt vi med med ris och bulgurblandning och haricot verts.

//Hanna

Inga kommentarer: