onsdag 31 mars 2010

Linssallad med chévre och honungsdressing

5 dagars påskledig, härligt!! Det firade jag med en god linssallad med getost till middag. Mmm! Receptet är direkt kopierat från dn.se. Jag använde go greens färdiga linser, går mycket snabbare!

Grön linssallad med getost
2 dl gröna linser, gärna puylinser
200 g frysta haricots verts
200 g frysta sugar snaps
1 syrligt äpple, till exempel Granny Smith
1 rödlök
200 g getost
1 ask salladsmix (70 g)
½ tsk salt + 2 krm nymalen svartpeppar

Dressing:
2 msk flytande honung
½ msk vit balsamvinäger
eller äppelcidervinäger
½ dl rapsolja

Koka linserna enligt anvisningen på förpackningen. Koka bönor och sugar snaps i lättsaltat vatten 2 min. Dressing: Blanda alla ingredienser. Häll dressingen över de varma linserna och bönorna. Skölj och skiva äpple och lök. Skär getosten i bitar. Tillsätt äpple, lök, ost och sallad till linser och bönor. Salta och peppra.

I morgon blir det sovmorgon, promenad och brunch!! Åh vad skönt att vara ledig!

//Hanna

6 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Gud, så gott!! Äpple, ost, dressing...mmmm....vilka goda smaker!!

Minna sa...

Såg löjligt gott ut!

Kryddburken sa...

Men sååå gott!! Önskar dig en hälig sov morgon imorgon dessutom!! KRAM!

Växelhäxan från norrland sa...

Tittar in för att önska dig en glad påsk..

KarinW sa...

Åh vilken god sallad du gjort. Tant Anci och fröken Sara (restaurang i s-vall)serverar en liknande sallad och den är super! Hoppas du haft det fint i påsk/Karin

Hanna sa...

Sofie: Vart otroligt gott!!

Minna: Eller hur! =)

Kryddburken: Tackar! =)

Växelhäxan: Ja, detsamma är ju alldeles för sent att säga, men jag hoppas att du har haft en trevlig påsk också! =)

KarinW: Den restaurangen måste jag spana in nästa gång jag är i sundsvall, serverar dom en liknande sallad har dom säkert mycket gott!!