tisdag 9 mars 2010

Het pastasås med bacon.

En ny favorit hos oss är paprika- och chilicréme fraichen, supergod!! Går att göra en massa gott med den. Idag svängde vi ihop en pastasås, middagen färdig på 15 min, perfekt!! Gillar man stark mat så kan man ta två paprikachili, annars går det lika bra att ta en paprikachili och en vanlig!

Het pastasås med bacon
2 brukar créme fraiche
2 paket bacon
1 purjolök
1 gul paprika
1 liten burk majs
salt, peppar

Hetta upp en panna och stek strimlat bacon. Häll bort fettet. Tillsätt strimlad purjolök och hackad paprika. Häll över créme fraiche, salta, peppra och häll i majsen. Låt det puttra medans pastan kokar. Servera med sallad!

Nu ligger jag på tåget på väg ner till skolan. Ska snart ta och packa ner dator och bädda ner mig i kojen, har börjat på en bok som verkar riktigt bra, Vindens skugga, så jag ska läsa ett tag innan jag försöker sova.

Sov gott!
//Hanna

6 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

jag håller helt med om paprika/chili-fraichen, vi brukar bara gör den tillsammans med stekt bacon till pasta. Så himla enkelt och så himla gott :)

Sara Wittemyr Wiberg sa...

Mmm, det låter jättegott! Jag gillar verkligen dina recept och din blogg. Maten påminner mycket om den jag lagar själv...=)
Du förtjänar en liten award, i form av Sunshine award som kanske piggar upp lite i väntan på den riktiga vårsolen.

/Sara

http://matblogg.feeldelaren.se

Växelhäxan från norrland sa...

Så gott det såg ut,

Katta sa...

Det där såg väldigt gott ut! :D Måste testas!

Brodern! sa...

Det var gott, jag och Sara lagade det idag.

Hallon & Blåbär sa...

Låter riktigt mumsigt, håller med aparika-chili creme fraichen är himla god.