måndag 22 mars 2010

Förrätt, Halloumisallad med granatäpple

Vilken kanonhelg det vart!! Tjejkväll och utgång i fredags och i lördags for jag och Karin upp till Huså där våra pojkvänner och 8 grabbar till hyrt ett hus under veckan. Jag vet inte om träningsvärken i min mage efter allt skratt ska ses som ett tecken på en myckte rolig helg eller helt enkelt ett tecken på att det är dags att ta tag i träningen igen! :P Den här förrätten åt jag och Jessica i fredags.

Halloumisallad med granatäpple
100 g grillad halloumiost
valfri sallad. t.ex. Ruccola, Babyspenat eller Mâche
1 avokado
1 granatäpple

Dressing:
1 tsk söt senap
3 msk olivolja
lite pressad citron
salt och peppar

Skölj salladen och lägg ut på två fat. Gröp ur avokadon och skiva. Lägg på varje tallrik. Stek halloumin och lägg upp. Gröp ur granatäpple över tallrikarna. Blanda ihop dressingen och ringla över.

//Hanna

5 kommentarer:

Malin sa...

Vilken god förrätt! Halloumi är så himla gott, avokado också... Ja, allt det där. :)

Klara sa...

Åh! Ser så gott ut! Granatäpple är verkligen härligt friskt.

Helena Ljunggren sa...

Jag har ännu inte provat halloumi, det är lite av en skandal faktiskt :) Det ser så himla gott ut men jag kommer liksom aldrig till skott :)

mumsfillibaba sa...

Ååå...älskar halloumi!! Ser gott ut med granatäpple till. Sött och salt!!

Mårtenssons kök sa...

Va kul med ett nytt sätt att servera halloumiost på. Har alltid olivolja med finhackad chili på vår men detta måste vi ju prova. Har en bit som ligger i kylen och väntar, härligt!