måndag 15 mars 2010

Snabb kycklingpanna

Snabb och god kycklingpanna vart det till middag idag! Hittade receptet i en tidning hos mamma, vet inte vilken. Ändrade receptet lite.

Snabb kycklingpanna
2 kycklingbröstfiléer
2 röda paprikor
2tsk färsk ingefära
1 bit purjolök
1 blekselleri
4 skivor ananas
2 dl av juicen
2 tsk maizena
2 tsk soja
En skvätt matlagningsgrädde
salt, peppar

Skär kycklingfiléerna och purjolöken i strimlor, hacka paprika och blekselleri. Fräs kycklingen på stark värme. Sänk värmen och lägg i ingefära och paprika. Fräs ett par minuter. Låt ananasskivorna rinna av och skär dem i bitar. Lägg dem i pannan. Blanda juicen med maizena och soja. Häll under omrörningen i pannan och låt koka upp. Smaksätt med salt och peppar. Då jag hade en skvätt grädde kvar sedan gårdagens matlagning så åkte den i också. Servera med ris och blandad sallad till.

Nu ska jag ta mig en promenad ner till biblioteket, har ett par psykologiböcker som måste lämnas igen. Känns som att jag kommer att få med mej ett par böcker hem också. Jag har en hög med böcker på nattduksbordet som väntar på att bli lästa men nu var det mest bara deckare kvar och jag är riktigt sugen på en glad, fin, mysig bok! Tips någon?

//Hanna

3 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Boktips: har läst karin brunk holmqvists böcker. Väldigt speciella och sååå underbara. Lättlästa, inte speciellt tjocka. Riktiga feel-good böcker!!

Hanna sa...

Sofie: Haha, näe jag har inte gjort det, men jag lånade Sirila gentlemän sökes nu ikväll! =)

Katarina sa...

vad gott det ser ut! :D