fredag 23 januari 2009

Laxfilé med fetaost och tropisk salsa

Lax är perfekt fredagsmat, det går snabbt att göra, går att variera och är supergott! Dagens recept hittade jag på tasteline. Så här ser det ut.

Laxfilé med fetaost och tropisk salsa
4 laxfiléer
4 msk tropisk salsa (finns på texmexhyllan i affären)
100 g fetaost
ev färsk mango
salt, peppar

Salta och peppra filéerna och lägg i en ugnsfast form. Bred en matsked salsa på vardera filéen. Om man har tillgång till färsk mango, är det gott att finhacka och tillsätta ca 1 msk på varje filé. Skiva fetaosten tunt och lägg på toppen. Ställ in i ugnen på 200°C tills fetaosten smält något och fisken är genomstekt. Servera med ris/pressad potatis, sallad och en kall sås, gärna med mango chutney.

Tokbra fredagsmat, sköter sej själv i ugnen medan potatisen kokar. Gott var det också!

Ikväll ska jag och Joel på bio, vi har tänkt att se Yes man med Jim Carrey. Jag hoppas att den är bra, ibland har jag lite svårt för Jim Carrey och andra gånger tycker jag att han är riktigt rolig.

Ha en trevlig fredagskväll!
//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser jättegott ut! Den där tropiska salsan, vilket märke är det? Ha en jättefin helg!

Hanna sa...

Anna: Santa maria har tropisk salsa.

Sara Wittemyr Wiberg sa...

Hej Hanna!

Jag har precis hittat till din blogg och hittade det här receptet där. Det var jag som lade upp det på Tasteline, så jag tycker det är jättkul att du hittat det och tycker om det. Det var riktigt längesedan jag lagade det, så det är nog snart dags igen.

Ha det jättebra!

Sara W, http://matblogg.feeldelaren.se/