måndag 26 januari 2009

Cevapcici



Är det någon som har testat Santa Marias Easy cooking? Jag har bara testat cevapcicikryddmixen men den gillar jag skarpt! Vi brukar göra biffar och servera till ris eller bulgur, men idag gjorde jag som det står på förpackningen, serverade i pitabröd!

Cevapcici, balkan style
400 g köttfärs
1 påse cevapcicikryddmix
2 tomater
en bit gurka
1 röd lök
sallad
vitlökssås

Blanda kryddan med olja och vatten enl instruktion och blanda med köttfärsen. Forma färsen till små järpar. Stek i matfett. Strimla salladen, skiva lök, hacka tomat och gurka och blanda ihop en god vitlökssås. Värm på pitabröden och servera!

Biffarna stekte jag igår och innan Joel for på jobbet fixade han grönsakerna och såsen, så när jag kom hem var det bara att värma bröden och biffarna och sedan var det mat. Perfekt eftersom jag skulle i väg på spinning sedan!

//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig testat den kryddmixen men de cevapcicis som vi brukar göra och grilla om somrarna är helt underbart goda! :-) Extra gott är det med vitlöksås till ja! Mums! :-)

Sara sa...

Jag har heller aldrig testat kryddmixen, brukar göra efter ett recept som jag fått av min fd svärmor! Gott är det hur som helst!

Anonym sa...

Jag har testat och den är jättegod. Jag brukar göra rulader och fylla pitabröd med dem. Supergott med sallad och vitlökssås till.

Helmi sa...

det finns någon grekisk köttbullekrydda i den samlingen som också är jättegod!
min kille har smakat citronfisken också och tyckte den var god :)

Hanna sa...

Jennie: Ja, den får man inte missa!

Sara: Jag måste testa att göra egna! Har du receptet på bloggen?

Najda: Visst är det! =)

Helmi: Den grekiska köttbullekryddan måste jag kika efter!

Anonym sa...

Klart goda!
Favorit här hemma!