torsdag 30 oktober 2008

Kycklingpytt


Så, idag vart det kycklingpytt!! Jag hade tänkt att göra en pytt med kyckling och rotsaker, men så blir jag så inspirerad av Anna som får in så mycket frukt i maten så då kastade jag i ett äpple. Sedan upptäckte jag en trött paprika och en zucchini så då åkte dom också i. Joel skrattade och sa att pytten smakade olika för varje tugga. Ett alternativ är ju göra en rotsakspytt och krydda med örter, eller göra en äpplekycklingpytt och krydda med curry. Eller så gör man en salig blandning, och då gör man så här:

Kycklingpytt... med allt!
kycklingfilé
kokt potatis
morot
palsternacka
rotselleri
röd lök
äpple
zucchini
paprika
curry
salt, peppar

Skär kycklingen i munsbitar, stek i olja, krydda med salt, peppar och curry. Hacka resten av ingredienserna och stek tillsammans med kycklingen. Krydda med curry!

Till pytten gjorde vi en sås av créme fraiche och vanlig curry och red devil curry. (Det är sällan man kan använda den, den är SÅ hott!)

I morron bär det av till Sundsvall! =)

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättegott ut! Kycklingpytt har jag aldrig provat göra! Lite spännande det där ocks åatt varje tugga smakar olika! ;-)

Anonym sa...

Helt rätt jobbat Hanna!! En salig blandning av allt och dessutom frukt i käket till råga på allt!! Det är ju så man ska jobba!! :) Ha det nu så superkul i Sundsvall!!

Anonym sa...

Supergott låter det iallafall! Ska absolut testas efter man-tager-vad-man-haver-konceptet. :)

Hanna sa...

Kryddburken: Hahah, ja det var många olika smaker i den pytten!

Anna: Inspirerad av dej! =)

Unga morsan: Man får till en massa gott när man kör på det konceptet!