torsdag 23 oktober 2008

Grekisk pastasås.

Jag har varit sjukt sugen på fetaost de senaste dagarna, därför vart det de här goda pastasåsen till middag.

Grekisk pastasås
1 röd lök
½ zucchini
krossade tomater
2 dl lätt créme fraiche
fetaost
oregano
salt, peppar
oliver

Hacka lök och och zucchini, fräs i olja tills löken är glansig. Häll i de krossade tomaterna, krydda med salt, peppar och oregano. Låt det puttra i ett par minuter. Skär osten i bitar. Häll i créme fraichen och fetan, låt det koka upp. Servera med nykokt pasta, garnera med oliver.

Ikväll blir det långpromenad med Sofie, och kanske lite tvspel! =)
//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser hur sjukt gott ut som helst ju!!

M. sa...

hej hanna!
hoppas att allt är bra med dig denna dag?!:)

kul det där med johans favoritfisk:) hoppas att du gillar den om du gör den framöver:) jag gillade den verkligen så jag förstår att ni gjorde det också på hemkunskapen:)

ha en riktigt fortsatt bra dag och ta hand om dig!:)
Kram

Hanna sa...

Anna: Det var supergott, kan bero på att jag varit så sugen på fetaost iofs! =)

Molly: Ja visst var det! Jag ska definitivt testa den!