tisdag 7 oktober 2008

Thai-inspirerat


Skåpsrensningen fortsätter! Idag vart det en thai-inspirerad fiskgryta med nudlar.

Thai-inspirerad hajmal
4 fiskfiléer
½ påse wokgrönsaker
1 burk kokosmjölk
2 tsk röd currypasta
indisk wokkrydda
chiliflingsalt, peppar

Hetta upp olja i en panna, häll i wokgrönsaker och kör runt i ett par minuter. Häll över kokosmjölk och röd curry. Smaka av med salt, peppar och wokkrydda. Skär fisken i munsbitar och lägg ner i grytan, låt det puttra 3-5 minuter. Servera med nudlar!

//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst lät den inte för god? Haha ;)

Den thaiwooken skulle jag inte tacka nej till! Älskar thaimat och ett plus är ju att det är så bra och hälsosamt!
Har aldrig ätit wook med fisk tidigare, endast räkor. Kanske något jag testar mig på snart då! Ser ju supergott ut! :)

Kram, Jennie

Anonym sa...

Tack:)!

Anonym sa...

Skåprens är soj för oftast blir dom maträtterna nästan godare än när man har planerat supernoga och köpt hemma massa ingredienser för att laga ngt speciellt :)

Anonym sa...

Vilken fin tallrik, roligt underlägg också, vad är det för något?

Lisa sa...

vilken fin bild du, ser ju inte alls ut som skåprens (:

Hanna sa...

Jennie: Jag har inte heller gjort med fisk tidigare, men jag kommer nog att göra det igen, det vart gott!

Anna: Det håller jag med dej om! =)

Emma: Tallriken är köpt på Indiska, superbra att ha till pasta! Underlägget är en lång löpare.

Lisa: Tack! Det är kul med skåprensning!