tisdag 14 oktober 2008

Chilikyckling.


Idag vart det en supergod chilikyckling till middag. Receptet är taget ur en liten kokbok som heter Mat helt enkelt och är framtaget av Milda. Recepten riktar sej till unga som just har flyttat hemifrån och alla recept är framtagna av kockar under 25 år. Det finns mycket gott i den och det bästa är att det är enkla recept!

Chilikyckling
kycklingfilé för 4 pers
2 dl chilisås
2 tsk curry
1 tsk nymalen svartpeppar
1 frp milda extra
riven ost, ungefär 1 dl

Bryn kycklingfiléerna ca 3 minuter på vardera sida. Blanda chilisåsen med curry och peppar. Lägg kycklingfiléerna i en ugnssäker form, bred över chilisåsen och häll milda extra runt om. Täck kycklingen med riven ost och stek i mitten av ugnen 15-20 min. Servera med kokt ris.

Kycklingen vart jättegod och så även såsen som vart i formen! Tycker man att den smakar lite så kan man hälla i lite extra chilisås och vipsa runt!

//Hanna

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det där receptet kopierar jag direkt för det ser ju så gott ut! :)

Anonym sa...

ser gott ut. men jag äter inte kött. har du funderat på att bli vegeterian?

Sara sa...

Vad gott det ser ut!

Hanna sa...

Anna: Gör det, den rekommenderas!

Author Unknown: Nej, det har jag inte. Fast jag försöker att laga mycket vegetariskt också!

Sara: Tack, det var gott! =)

annamaria sa...

Vad är milda extra? Jag är laktosintolerant och vissa av mildas produkter är okej även för mig. Rätten låter supergod!

M. sa...

vad gott det ser ut:) jag tror att jag har gjort den här för länge länge sedan :) jag har iaf kokboken ;P

hoppas att allt är bra med dig och att du har haft en bra dag:)
kram

Anonym sa...

Det ser väldigt väldigt gott ut, tack för tipset!

Anonym sa...

Det där verkar både gott och lätt!
Har du ätit på Sammuraj? Såg tv-reklamen därifrån och tänkte äta där nästa gång jag är i Ö-sund.
Dottern är där nu och kollar påBjörn Gustafsson.

Anonym sa...

Ser jättegott ut! Ska testa det i veckan.

Hanna sa...

Annamaria: Milda extra är typ matlagningsgrädde men innehåller bara 4% fett och är krämig.

Molly: Visst är det en bra kokbok!? Hoppas att allt är bra med dej också!

Nadja: Varsågod! =)

KarinW: Nej jag har aldrig varit på Samuraj faktiskt, måste testa det någon gång! Jag var också på björn gustavsson! =) Vart bor du för någonstanns?

Jl: Gör det, jag rekommenderar det!

Anonym sa...

Ser gott ut! =D

Anonym sa...

Får se vem som hinner till Samuraj först då! Bor i Ånge(Alby egentligen), dottern hade superkul,skulle vilja sett det där jag också, han behöver inte göra så mycket för att man ska flabba!
Kollade på det där brödet jag också men fattar inte hur det kan vara lika mycket fibrer som i mörkt? Men jag har ingen direkt fibernoja så jag ska köpa det hur som helst.
Ha det bra!