måndag 6 oktober 2008

Falukorv sweet and sour.


Åh vad skönt det var att komma hem igår! Joel kom och hämtade upp mej på flygplatsen, vi for hem och åt, spelade lite tvspel och sedan satte vi på en film och mös i soffan!

Vi borde ha varit och storhandlat... men
struntade i det, vilket resulterar i att vi har ganska tomt här hemma nu. Eller, förresten! Det är inte sant, kylskåp, frys och skafferi är fullt av dom här grejerna som aldrig verkar ta slut, eller sånt som man glömmer bort att använda! Eftersom både jag och Joel jobbar kväll så blir det ingen handling förräns till helgen, så den här veckan blir det kylskåpsrensning. Först ut en korvrätt eftersom man alltid kan hitta falukorv och frysta grönsaker i vår frys.

Falukorv sweet and sour
1 bit falukorv
1 gul lök
majs och ärtor
broccoli
1 burk sweet and soursås

Tärna korven och hacka lök, fräs i en panna. Tillsätt majs och ärtor och såsen. Tillsätt kokad broccoli. Salta och peppra lite, servera med ris.


Vad hittar man alltid i din frys/ditt skafferi?
//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

det där såg gott ut! man kan få ihop det mesta egentligen, men det ju alltid roligast med nytt! har du hämtat ut kameran nu också? i min kyl finns alltid ketchup och kaffe, i frysen alltid spenat och quorn, och tyvärr ett korvpaket som legat där i 1 ½ år, haha. har inte hjärta att slänga det, man KAN ju få användning

Anonym sa...

Du är så himla duktig på att hitta på grejer med falukorv! För mig blir det alltid korv stroganoff eller stuvade makaroner *s*

Anonym sa...

I min frys hittar man alltid kyckling, lax, skaldjur, bröd, spenat och frysa bär!

Anonym sa...

I min frys hittar man alltid kyckling filé, bröd, frysta bär, pommes och köttbullar.

Vad enkelt men så gott det verkar med falukorven. Tack för tipset.

Nadja

Lisa sa...

hos mig finns alltid falukorv och gröna ärtor och majs (dvs, jag borde snarast laga ditt recept). pasta i skafferiet.

Hanna sa...

carolina: jag hämtade ut kameran idag faktiskt! Men jag måste skaffa en kameraväska och ett minneskort också... så tills dess använder jag Joels.

Anna: Ja, jag försöker att variera korven lite eftersom jag tycker att det är ganska tråkigt med falukorv! =)

Nadja: Kycklingfilé och bär finns för det mesta i min frys också! Älskar att alltid kunna plocka fram bär ur frysen!

Lisa: Hahah, ja det verkar så! =)