onsdag 15 oktober 2008

Korvpytt.



Idag vart det korvpytt till middag, en annan vardags favorit hemma hos oss! Går supersnabbt att slänga ihop om man kokar potatisen kvällen innan, vilket rekommenderas, dom blir så svår att steka när de är nykokta! Dagen pytt innehöll:

Korvpytt
kokt potatis
1 korvbit
1 pkt bacon
1 morot
1 stor rödlök
majs
ärtor
broccoli
chili-grillkrydda

Hacka alla ingredienserna och stekt alltsammans utom baconen i en stor stekpanna. Baconen steker du i en egen pannan och häller av fettet innan du blandar ner det med det andra och kryddar en massa med chili-grillkrydda.

Till detta hade vi sweetchilsås, som är obligatoriskt till korvpytt och så gjorde Joel en god pepprig äggröra.

Nu ska jag och Sofie ut på långpromenad!
//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser supergott ut ju! Först tyckte jag det såg ut som pop corn vid sidan om, så jag fick läsa lite mer noggrant! :-)

Lisa sa...

gott det såg ut, och chilikyckligen också.

Anonym sa...

Äggröra till pytt i panna låter himla gott!! Jag brukar alltid ha stekt ägg till men nästa gång ska jag nog göra ditt koncept :)

Anonym sa...

Det såg riktigt gott ut ! :)

/ En tjej i storstan

Anonym sa...

oj vad gott det såg ut! fina färger. lär ju funka med quorn också? :D kanske ska prova till helgen :)

Hanna sa...

Kryddburken: Hahaha, det ser ju ut som popcorn! =D

Lisa: Vad kul! Testa kycklingen, den var supergod!

Anna: Jag gillar inte stekt ägg, men däremot äggröra så det är därför det har blivit så!

En tjej i storstan: Vad kul att du tycker det!

Carolina: Det gör det alldeles säkert!!