lördag 14 juni 2008

Tortillapizza med grillad zucchini och mozzarella.


Dagens lunch vart tortillapizza, receptet är från IKEAs brunch och lunch.

Tortillapizzor
½ zucchini, skivad
1 påse mozzarellabollar
2 rostade paprikor (på burk)
8 små tortillabröd
2 dl tomatsås
1 msk finhackade kryddor
50 g chorizo
75g riven vällagrad ost

Sätt ugnen på 200 grader. Hetta upp en grillpanna, tillsätt olja och stek zucchinin 3-4 min tills de har fått färg och är genomstekta. Dela mozzarellabollarna och låt dom rinna av. Skär paprikan i breda strimlor. Lägg tortillabörden på en plåt med bakplåtspapper. Bred på tomatsås och strö över färska kryddor. Fördela zucchini, paprika, mozzarella och skivad chorizo på bröden. Strö sist över riven ost. Grädda 5-7 min tills de är knapriga.

Snart ska jag fara i väg till Dennis och Therese, vi ska tillsammans med Gabriella grilla hamburgare och umgås lite, ikväll far jag hem till mamma!

Ha det bra!
//Hanna

3 kommentarer:

Anette sa...

Det där såg gott ut... vilken härligt bild du fått till ;)
kram/Modern

Anonym sa...

jag älskar tortillapizza, har gjrot två gånger den här veckan redan ;) ena gången med buffelmozzarella, pesto och vitlök och andra gången med quornstrimlor, champinjoner, rucola och flingsalt och vitlöksdressing. mums!!

Hanna sa...

Mamma: det var gott!

Carolina: Mmm, gott och snabbt att göra, det är perfekt!