onsdag 18 juni 2008

Fil med bär.

Favoritfrukosten just nu är fil med müsil, russin och massor av hallon och blåbär och till det en god smörgås! Det känns lite extra somrigt så där med bär! Tyvärr håller man sej inte lika mätt på fil som på gröt...

På torsdag är sista dagen för stegräknartävlingen, så här såg det ut förra veckan:

P _____658 548
Hanna _494 555
M ____ 489 891
S _____388 877
E _____319 879

Mm... jag tog mej om Marita, men jag vet att hon har har promenerat i kapp mej den här veckan och jag kommer nog inte att hinna i kapp henne tills på tordag! =)

//Hanna

4 kommentarer:

M. sa...

vilken mumsig filtallrik!:) jag har upptäckt samma sak som du när det gäller filmjölk :( att det inte mättar lika bra som gröt menar jag. nu har jag dock kommit på att det funkar/känns bättre om jag äter ett riktigt grovt bröd med ett proteinrikt pålägg (typ keso och/eller makrill i tomatsås). nu kanske du redan gör det, men det är iaf vad jag har upptäckt att min kropp håller sig mättare på :P ha en fortsatt bra dag:)

Anonym sa...

Oj, vad p dragit ifrån.

Emma tvärtemot nu men jag tycker man håller sig mätt rätt bra på fil men då äter jag mackor också så det kanske är därför. ;)

Anonym sa...

Åt jordgubbar till min fil imorses, riktigt somrigt och gott:)

Hanna sa...

Molly: Jag äter alltid en macka till, men jag skulle nog kunna göra den lite matigare. Oftast blir den en hårdbrödmacka med färskost och någon grönsak.

Emma: Ja, hon promenerar som bara den, hon drog i från redan tredje veckan, nu är det bara en tävling mellan mej och marita =)

Maria: Åh, jag tänkte köpa jordgubbar till kvällsfikat i kväll men dom hade inga på affären jag var på. Jag har faktiskt inte ätit några jordgubbar i år.