måndag 23 juni 2008

Inte ätit?



Man skulle kunna tro att jag inte har ätit någonting nu under midsommar så inaktiv som jag har varit på bloggen, men så är inte fallet. Däremot har jag knappt lagat något man och jag har knappt varit hemma heller. I torsdags jobbade jag och Crippe kväll sedan for vi och hämtade Jessica och så for vi på Max och käkade. Första gången som jag käkat på Max, någonsin. Bra mycket bättre än Donken, fast det säger ju inte så mycket med tanke på hur mycket jag ogillar Donken.

Fredag och midsommarafton spenderades i ett hus på Frösön, vi var ett gäng på 10 pers som käkade middag tillsammans, typisk midsommar med sill, dillkoktpotatis, nubbesallad, gravad lax, kallrökt lax, varmrökt lax och romsås. Jag brukar inte känna mej kräsen i vanliga fall, men eftersom jag inte tycker om "genomskinliga" fiskar åt jag bara potatis, romsås och varmrökt lax. Fungerade för mej, gott var det och mätt vart jag men jag hatar att känna mej kräsen!

Lördagkväll vart jag medbjuden hem till Jessicas pappa där det grillades. Supergott och jättetrevligt!

I går kom brorsan och Sara och käkade hos oss så då lagade jag
nachogratäng och till efterrätt var det jordgubbar med grädde! Det vart lite jordgubbar över så jag hade turen att få en tallrik med allbran, jordgubbar och mjölk till frukost i morse!

Hoppas att ni har haft en trevlig midsommarhelg!
//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra midsommar. Min var också väldigt trevlig. Har inte heller varit så förtjust i "genomskinliga" fiskar men har börjat äta de mer och mer. Sill håller jag mig dock fortfarande ifrån, blir mest lax och ja surströmming då. Hehe, börjar kanske bli vuxen ;)

Hanna sa...

När det gäller fisk och skaldjur så vill jag också bli vuxen! =D
Jobbar ju på det men nja... vette katten om jag någonsin kommer att kunna käka sill eller surströmming.