torsdag 26 juni 2008

Min tomatplanta!


Min morfar är en hejjare på att odla tomater, och det har min mamma också blivit! När jag var ner till mormor och morfar senast så fick jag med mej en tomatplanta hem som skulle fungera bra att odla i fönstret, småtomater ska det bli. Växter är inte riktigt min grej, jag har inte det minsta gröna fingrar, (mina blommor har en tendsens att dö trots vatten och omsorg) så det ska bli intressant att se hur det här går. Har haft den i snart två veckor och på dom veckorna har den ialla fall växt! Skulle ju vara jättekul om jag fick några småtomater som bara är att hämta i vardagsrummet när jag lagar mat. =) Uppdatering om plantan kommer att komma senare.

Ett tillägg bara, jag brukar ha persinen uppe så att blommorna får sol, jag drog ner den när jag skulle fota!
//Hanna





Inga kommentarer: