lördag 28 juni 2008

Det här får följa med...


Så där, då är jag hemkommen från jobbet. Jag har hunnit med affären, duscha, göra tomatsmöret, marinera kycklingen, fixat sallad, valt kläder nu är det bara sminkningen kvar. Therese kommer om 20 minuter och då bär det av. Ska bli riktigt trevlig ikväll!!!

Frågade ju efter tips tidigare idag. Jag hade bestämt mej för att antingen göra foliépaket med potatis och grönsaker och lägga på grillen eller köpa med mej ett gott bröd. Väl inne på affären glömde jag allt sådant och köpte bara sallad och ingredienser till smöret. Jaja, för mej spelar det inte alls någon roll. Det finns definitivt någon där som bjuder Joel på potatissallad om han så vill. Skrev ju förrut att det var knytkalas vilket inte riktigt stämmer, alla tar med sej egen mat. Jaja, recpetet på smöret fanns med i nyaste Allt om mat.

Tomat- och basilikasmör
100 g smör, rumstempererat
1 msk olivolja
1 tsk rödvinsvinäger
½ dl färsk basilika
6 soltorkade tomater i olja
½tsk salt
1 krm nymald svartpeppar

Vispa smöret mjukt med elvisp. Tillsätt olja och vinäger och fortsätt vispa tills det bli riktigt fluffigt. Hacka tomat och basilika. Rer ner i smöret, krydda med salt och peppar.

Smöret ska räcka till 4-6 portioner. Näe, nu ska jag ta och sätta lite fart. ha en trevlig kväll allihopa! Kommer alldeles säkert upp en bild på tallriken i morgon! =)
//Hanna

Inga kommentarer: