söndag 1 juni 2008

Nyfångad öring!


I går var Joel och brorsan ut på sommarens första fisketur. Redan på första kastet fick Joel upp en öring på 1,2 kilo, han var riktigt nöjd när han kom hem!

Dagens middags vart inte helt oväntat öring! Joel fick sköta fisken medans jag gjorde i ordning en sallad och en sås av lätt créme fraiche, röd lök och rom. Fisken kryddade Joel med salt och citronpeppar och fyllde den sedan med gräslök, dill och några smörklickar. Behöver jag tillägga att det smakade ljuvligt!?

//Hanna

4 kommentarer:

M. sa...

gud vad gott med nyfångad öring:) jag är riktigt avundsjuk:) jag vill också ha det ju:P jag får koma hem till dig och fiska ;) ha en bra dag:)

Anonym sa...

Å fy sjutton vad hungrig jag blir nu! SÅ gott det låter!!

Hanna sa...

Ja, det var verkligen supergott!
Joel får fara ut och fiska oftare! =)

lina sa...

Så underbart gott det där ser ut då!