lördag 14 juni 2008

Fredagkväll!




Klockan är två nu så jag ska snart gå och lägga mej, men Joel håller på och packa för fullt (han far till småland i morron klockan nio) så jag passar på att blogga så länge.

Vi var och käkade på Innefickan i kväll, så när jag kom hem så gjorde vi oss i ordning och sen for vi ner på stan. Jag hade redan kollat in menyn på nätet (såklart) och bestämt mej för vad jag skulle äta. Dessvärre fanns inte mitt val till förrätt kvar; älgpastarmi på jämtlandsälg, honungs och senapsgladerade rotsaker med fänkålsskum. Så istället tog jag kalixrom, västerbottenostomelette med lökrelich och dill-och dillcréme, det var supergott det också!

Till huvudrätt tog jag kryddstekt ankbröst, grillad chipotle & halloumitortilla, paprikadressing och chunkysalsa, och till efterrätt, mörk och vitchokladmousse med jordgubbsvårrulle! Hur gott som helst!

Efter maten skulle vi vidare för att ta en drink, vi hade planerat att gå på Dalwhinnies men på väg dit ringde en kompis som satt på plaza. Så vi tog en drink med honom sedan följde vi med ut på frösön, träffade upp Jessica och spelade Alias. Killarna mot tjejerna, det var ganska högljutt! =D Nu är Joel färdig med packningen nu så nu ska jag gå och lägga mej....

Sov så gott allihopa!
//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad gott det låter. Trevligt att gå ut och äta lyxmat någongång.

M. sa...

jag kan tänka mig att det smakade gott med dem smakerna:) ha en fortsatt bra dag:)

Hanna sa...

Ja, det var verkligen gott! Kul att gå ut och käka ibland! =)