onsdag 13 februari 2008

Ny favorit!?



Jag har bara sett ett par avsnitt, men den här serien kommer nog att hamna på min topplista. Pushing daisies, vilken härlig serie! Det är riktigt svårt att förklara serien känner jag. Den är romantisk och komisk och en hel del… fantasy, lite saga! Det utspelar sej i en fantasifull miljö med massor av färger och lustiga hus. Husen känns lite grann som hus i julkalendrar eller sagofilmer typ Grinchen brukar kunna göra, om ni förstår vad jag menar!?

Serien handlar i alla fall om Ned, en kille med en underlig förmåga, om någon dör så kan han återuppliva denne genom att vidröra honom(henne/det). Dock finns det en hake, om personen i fråga lever i mer än en minut, dör någon annan i hans ställe. För att undvika detta måste han röra vid personen igen, andra gången han rör dom så dör dom för alltid. Låter det underligt!? Det gör det inte efter att du sett ett avsnitt av pushing dasies!
En privatdektektiv upptäcker Neds förmåga och tillsammans återupplivar dom döda männsikor i 1 minut för att lösa mordgåtan. Och vem ligger inte på likbåren i första avsnittet om inte Neds första flickvän, hans stora kärlek!



1 kommentar:

Anette sa...

Ha! jag såg en del av den här serien.. men jag trodde det var en långfilm för jag hann inte se klart... Kanske värt att fortsäta titta då... jag tror det var på Canal+ eller nåt sånt...