måndag 18 februari 2008

Falukorv

Jag tog mej en titt i frysen och upptäckte att vi hade massor av falukorv! Eftersom det är en vecka kvar till löning så känns det som att vi i första hand borde äta upp det vi har hemma. Men falukorv? Ibland känns det himla svårt att variera sej med det... stekt korv, korvgrytor, typ korvstroganoff eller falukorv med lök, tomat och ost i ugnen. Därför tyckte jag att det var riktigt roligt när jag sökte på falukorv på internet och hittade sidan falukorv.nu. En sida full av recept grundade på falukorv. Det är därifrån jag tagit dagens lite annorlunda recpet.

Falukorv med mangochutney
400 g falukorv
1 gul lök
Mangochutney
Riven ost

Hacka löken, blanda tillsammans med ett par matskredar mangochutney. Skär en lång skåra i korven, fyll med chutneyblandningnen. Riv över lite ost och in i ugnen, 225 grader typ 20 minuter. Till detta serverades fullkornsbulgur med haricot verts. Överaskande gott faktiskt.

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Falukorv.nu! Vilken bra sida :P När jag gjorde matsedeln i söndags tänkte jag just att jag behövde någonting med falukorv i. Jag har en del i frysen och det är ju som lika bra att äta upp det.

Hanna sa...

Ja, visst var det en rolig sida!