lördag 23 februari 2008

Lördagkväll


Dagens middag vart supergod. Fläskfilé med örttäcke, potatiscocotte med rödlökschutney och pepparsås. Det blir ju så att mamma och jag bloggar om samma sak när vi lagar maten i lag... Men men... På hennes blogg hittar man recepten på potatisen och köttet. Här tänkte jag lägga in receptet på rödlökschutneyn... eller chutney och chutney? Jag vet faktiskt inte riktigt vad det vart, men så här gjorde jag i alla fall:

Rödlökschutney
2 stora röda lökar
1½ dl vatten
1 tärning hönsbuljong
2 tsk socker
salt, peppar

Skiva rödlöken. Hetta upp en panna med matfett. Fräs löken, smula ner buljongtärningen och häll på lite vatten... Låt det koka ihop. Strö över sockret, i med resten av vattnet och låt dåt det puttra tills löken är mjuk och det har kokat ihop. Smaka av med salt och rikligt med peppar.

Till efterrätt åt vi fruktsallad med vitchokladsås. Mmm, mums! Ikväll är det dags för melodifestivalen igen... spännade! =)

Trevlig kväll.
//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den där rödlökschutneyn lät god. Måste vara supergott på sommaren med grillat!

Jag såg också melodifestivalen igår, eller delar av den iaf. Zappade lite så jag skulle kunna se Björn Gustafsson :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Hanna sa...

Rödlökschutneyn vart riktigt god, jag kan också tänka mej att den passar till grillat!

Björn Gustavsson är det bästa på melodifestivalen!!