onsdag 6 februari 2008

Grillat

Idag grillade jag på min nya grill igen! Den fungerar riktigt bra, gjorde ordning en marinad i går av olja, pressad vitlök, soja, honung och grekiska salladskrydda och lät skivor av benfri fläskotlett ligga i den under natten. Idag grillade jag den och serverade med klyftpotatis och morötter, tzatziki och panerade auberginer. Det vart tyvärr inte lika mycket smak på köttet som jag trodde att det skulle bli efter nästan ett dygn i marinad, men med lite chiliflingsalt och peppar smakade det bra!

Panerade aubergineskivor
1 aubergine
En bit parmesanost
Ströbröd
1 ägg

Skiva auberginen i tunna skivor, strö över salt och låt stå i 30-40 min. Vispa upp ägget, torka av auberginskivorna och doppa i ägget och vänd sedan i riven parmesanost som du blandat med lite ströbröd. Stek/grilla på vardera sida ett par minuter tills auberginen känns färdig.


Fick huvudvärk i eftermiddags och den verkar inte vilja släppa,
så nu ska jag ta med mej en bok och lägga mej i badkaret.
//Hanna




3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, vad gott! Panerad aubergine måste vi absolut testa! Låter supergott.
Hoppas huvudvärken försvinner.

Anonym sa...

Vilken onsdagmiddag....=)
Här fick vi nöja oss med korv.....
puss

lina sa...

Ja, det där såg inte alls dumt ut! Grillat låter helt underbart & får mig att längta till sommaren!!!