torsdag 26 februari 2009

Tonfiskssallad med matvete

Jag har fått dille på matvetesallader, det är ju hur gott som helst!! Idag efter träningen gjorde jag en variant med tonfisk, matveten kokade jag i går så det var snabbt gjort. Gott vart det också, hade kunna äta hur mycket som helst! Räcker till två portioner.

Tonfiskssallad med matvete
2 port matvete
pesto
1 burk tonfisk
1 liten röd lök
gurka
zucchini
paprika
avokado
oliver med chili

Koka matveten och blanda i en sked med pesto. Hacka grönsaker och blanda ihop med matveten och tonfisken.

Fetaost hade passad väldigt bra till, men någon sådan hade jag inte hemma.

I morron är det fredag och vi ska i väg på bio!
//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

matveta köpte vi för ett tag sen men jag tyckte inte alls jag fick till det..kanske ska ge det en chans till då.

Anonym sa...

Åh,ja!
Matvete är hur gott som helst! =D
Tyvärr är jag allergisk mot pesto,tonfisk,avocado och oliver.
Haha. Men det kanske kommer fler matvetesalladsrecept? =)

Hanna sa...

Leila bakar: Det tycker jag!!

Sandra: Ja visst är det... Hm, inte kul att vara allergisk. Kommer definitivt fler recept på matvetesallad! =)

fruktsallad sa...

Mm, vilken god sallad! Ska jag testa! :) Hopas filmen är bra. Jag är lite avis jag!

Anonym sa...

Grön pesto?