onsdag 25 februari 2009

Kycklingspett med gogreen salsa.

Det var tänkt att jag skulle i väg och träna direkt efter jobbet idag men jag kom på först i eftermiddag att jag skulle boka biljett till passet. Dumt av mej, det är ju högsäsong på gymet nu efter jul. Eftersom jag skulle och träna hade jag inte planerat någon middag. Hittade gogreen salsa i skafferiet och dom här goda kycklingspetten passar perfekt till det!

God marinad till kycklingspett
3 msk olja
1 dl stark hönsbuljong
1 msk kycklingkrydda
soja

Blanda alla ingredienser i en påse, lägg i strimlad kyckling och låt det stå kallt ett tag, ialla fall 10 minuter. Men... desto länge desto godare!

Kycklingen åt jag som bilden visar tillsammans med salsa, bulgur och sallad.

Var ju som sugen på att röra på mej idag så jag funderar på om jag ska ta mej en promenad. Skulle ialla fall ha varit på affären och köpt mej ett limstift!
//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sesr verkligen jätteläckert ut! Vad innehåller go greens salsa?

Anonym sa...

Det ser riktigt riktigt gott ut! Är det texmexsalsan du använder?

Anonym sa...

Go green har jättegoda och bra produkter, kul att det kommer lite nytt till butikshyllorna. Ser gott ut på tallriken.

Hanna sa...

Kryddburken: Till kycklingen hade jag mexican salsa och den innehåller bla linser, ananas och russin.

Anna: Mexican!! Min favorit. Passade super till bulgurn.

Leila: Eller hur, väldigt praktiskt också!