lördag 28 februari 2009

Kycklingsallad med päron

Nu sitter jag hemma hos Jessica, mätt och belåten! Vi har precis ätit en av de godaste salladerna någonsin. Hittade receptet på matklubben, en kommentar var: Du vill bara äta mer mer mer! Jag kan inte mer än hålla med, alla smakerna passade så otroligt bra ihop.. tyvärr orkade varken jag eller Jessica våra tallrikar, det betyder att Jessica har riktigt bra bakismat i morron! =) Visserligen brukar man vara sugen på något flottigt så där dagen efter, men jag tror att den här salladen slår en pizza i morron!

Kycklingsallad med päron
1 grillad kyckling
1 pkt bacon
3 päron
50 g fetaost
1 dl valnötter
1 rödlök
1 salladsmix

Dressing:
½ msk äppelcidervinäger
4 msk olivolja
Salt
Svartpeppar

Knaperstek baconen, lägg åt sidan på hushållspapper. Rensa kycklingen och skär i mindra bitar, skär fetost och päron i kuber. Blanda sallad, kyckling, feta och päron påen tallrik. Toppa med valnötter och bacon, ringla över dressingen.

Strax börjar Melodifestivalen, till den väntar Ben&Jerry cookie dough. Jag har, hör och häpna, aldrig ätit Ben&Jerry tidigare... jag är riktigt förväntasfull!

Trevlig kväll gott folk!
//Hanna

6 kommentarer:

Sara sa...

hahahha, härmapa.
Jag har precis ätit upp min första Ben&Jerry och gissa vilken smak det var - cookie dough:D

Anonym sa...

Jag säger också härmapa för jag har minsann också ätit kycklingsallad ikväll!! :) Du är inte ensam om att inte ha testat Ben & Jerry för jag är också novis vad det gäller den glassen.. men jag är nog den enda i världen nu som inte har ätit den nu när du har gjort det *s*

Anonym sa...

Åh, det där lät som ett toppengott recept på kyckling.

Hanna sa...

Sara: visst var den god!!

Anna: Testa, den var god!!

Jessica: Det var det, rekommenderas!

Anonym sa...

Vilken god och fräsch sallad. Älskar kombinationerna! Mums!

Anonym sa...

Bjöd mina väninnor på den här till lunch, den var så god och allt passar verkligen så bra ihop. Smaskens!