söndag 20 juli 2008

3 pizzor i 1

I dag vart det hemmagjord pizza till middag. Jag har varit sugen på hemgjord pizza sedan Lisa bloggade om den här goda pizzan. Visst ser den god ut!? Våran ser inte alls så god ut men det smakade bra ialla fall, haha! I Bar Italia kokboken finns det ett recept på en pizzadeg som jag har velat testa länge och hade tänkt att göra det idag... men det var alldeles för mycket knådande i dag kände jag, så det fick bli en vanlig pizzadeg.

Vi hade även tänkt att göra 4 små pizzor, men sedan kom Joel på att han ändå skulle äta upp all pizza ikväll och skulle ha samma sak på båda så då gjorde vi det enkelt för oss och struntade i det och tog en varsin halva i stället. På ena sidan hade jag köttfärs (resterna sedan i går) majs, paprika, annanas, tomat och gul lök. På den andra halvan hade jag soltorkade tomater, salami, rödlök och paprika. Joel hade allt som jag hade förrutom köttfärs på sin sida och en massa kryddor.

//Hanna

3 kommentarer:

Lisa sa...

det är ju insidan som räknas hur som helst (: gott lät det. köttfärs på pizza är faktiskt underskattat.

Anonym sa...

Det ser supergott ut!
Hemlagad pizza var evigheter sedan jag gjorde men jag har nästan alltid köttfärssås och tomater på min! Det är också supergott att göra inbakad pizza med det :) Ikväll det paella till middag! Undrar hur det skulle smaka med saffran i pizzadeg, kanske värt att prova? :)

Hanna sa...

Ja, visst är det gott med köttfärs på pizza!!!

saffran i pizzadeg!? haha, ja varför inte!? =)