måndag 21 juli 2008

Faluwok



Jag har alltid sådana problem att komma på vad jag ska göra med falukorven som vi av någon anledning köper vid varje storhandling men nästan aldrig äter. Jag brukar ju vara in på falukorv.nu och hämta lite inspiration, men där kommer jag inte in längre, står att sidan är suspenderad... Dagens korvmiddag vart en wok med falukorv i, en liten skafferirensning.

Faluwok
½ ring falukorv
1 purjolök
1 burk minimajs
1 påse Red hot curry wok-sås, Santa Maria
1 burk lätt-kokosmjölk
lite wokgrönsaker
2 pkt nudlar.

Tillaga nudlarna. Strimla korv och purjolök, dela majsen. Stek korven i en panna ett par minuter, kasta i purjolök, majs och wokgrönsaker. Tillsätt därefter woksåsen och kokosmjölken, låt det puttra ett tag och blanda sedan ner nudlar. Servera med sweet chilisås.

Maten vart god men det bästa av allt var att det gick så fort att göra. Jag arbetar 5 mil hemifrån, när jag slutar jobbet halv fem och sitter vid bordet och käkar halv sex, då är det snabblagat!

//Hanna

4 kommentarer:

Lisa sa...

snacka om multikulti att blanda falukorv och kokosmjölk! coolt! (:

Anonym sa...

Du har gjort en skafferirensning idag och jag har gjort en frysrensning! Jag blev faktiskt ganska imponerad av din falukorvswok, den ser himla god ut! Fast jag hade nog haft ris till för jag har lite svårt för nudlar sedan jag var student ;P

Anonym sa...

Bra improviserat! Ser jättegott ut! Jag såg något recept på TV för länge sen där man skar ganska tjocka skivor falukorv och gjorde ett hål i mitten som man fyllde med färskost, purjo, lite örter & gratinerade i ugnen. Varje gång jag köper falukorv så tänker jag att jag ska laga denna rätt men lik f***b blir det falukorv i ugn och potatismos... *S*

Hanna sa...

Lisa: haha, ja det vart lite annorlunda!

Anna: Själv förknippade jag nudlar med kalla, blöta fjällveckor i skolan väldigt länge.

Kryddburken: Ja, just falukorv tycker jag kan vara lite svårt att variera... Det där lät ju riktigt gott!