fredag 4 juli 2008

Sjuk.

Bristen på blogginläggen beror helt enkelt på matbrist. I onsdags åt jag den här supermiddagen men det är den enda riktiga middagen jag har ätit sedan i måndags.

Först åkte jag ju på något halsvirus, sjukt ont i halsen hade jag. Var ner på apoteket och köpte smärtlindrande och baktieriedödande halstabletter och apotikarien tipsade även om att jag kunde ta ett par alvedon för att minska smärtan så att jag kunde äta. Det har jag faktiskt aldrig tänkt på, att alvedon skulle hjälpa mot ont i halsen. Onsdag eftermiddag började halsen kännas bättre men på kvällen vart jag illamående istället och på torsdagen vart jag magsjuk. Vilken tur att värken i halsen avtog innan jag vart magsjuk säger jag bara! Har därför bara levt på nyponsoppa och ett par mackor. Har känt mej illamående i dag också men nu börjar det bli bättre.

Fyfasen vilken trist vecka jag har haft. Jag hade ju nått inplanerat varje dag. Bio på tisdag, Josefs födelsedag och spelkväll på onsdag, ledig dag på torsdag och då tänkte jag hälsa på hos pappa, sedan fara hem till mamma för att sola och slappa i hängmattan och grilla till middag och sedan fara och storhandla. Men näe... jag har bara legat hemma i soffan. Eller, jag var ju faktiskt hem till mamma en sväng. Alltid skönt att fara hem när man är sjuk! Inget solande vart det dock, mamma gick runt i kort kjol och linne medans jag och Örjan satt i långärmat och småfrös. Örjan gick t o m och tog på sig mössan när vi åt middag.

Har min matlust kommit tillbaka i morron så ska jag och Joel ut och käka. Till veckan kommer jag att matblogga som vanligt igen.

Lägger upp en bild som jag tog i onsdags på en trött Bacchus, han ser lika pigg ut som jag har känt mej i veckan. =)
//Hanna

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Krya på dig!

M. sa...

krya på dig:) gullig hund förresten:) kram

Hanna sa...

Tack tjejer! =) Nu är jag uppe och lagar mat igen.