fredag 25 juli 2008

Lax i lunchlådan.


Jag har i princip alltid med mej lunchlåda på jobbet. Automatiskt blir det ju det jag åt till middag dagen innan. Igår när jag gjorde middagen så la jag inte på någon soltorkadtomatröra på ena laxfilén utan kryddade den bara med salt och citronpeppar. Sedan gjorde jag en ratatoui medans jag väntade på att gårdagens middag skulle blir färdig, sedan fick den stå och puttra medans jag åt!

Ratatoui
1 gul lök
½ röd lök
1 zucchini
1 grön paprika
1 näve haricot verts
1 burk krossade tomater
2 vitlöksklyftor
½ citron
salt, peppar, franska kryddor

Hacka alla grönsaker och fräs i oliv olja. Hälli krossade tomaterna, pressa i vitlöken, krydda. Låt puttra i ungefär en kvart. Pressa i citron, smaka av med salt och peppar!

20 minuter kvar tills det är lunch! Nu är jag riktigt hungrig.
//Hanna

Inga kommentarer: