tisdag 29 juli 2008

Grekiskpaj med salami och feta.



I går gjorde jag en grekinspirerad paj till middag. Hann inte blogga något eftersom stråket har dragit i gång och vi var ut i går. Så här gjorde jag pajen.

Grekiskpaj
pajdeg
1 rödlök
salami (kanske 100g)
en halv förpackning fetaost
7-8 soltorkade tomater
½ gul paprika
gröna oliver
3 ägg
2 dl mjölk
riven mozzarellaost
salt, peppar

Hacka alla grönsaker, salamin och fetan. Fyll pajskalet. Blanda alla ingredienserna till äggstanningen, häll över. På med riven ost, grädda i 200 grader i 35 min.

Snart kommer Victoria hit, vi ska göra en krämig pastasallad, bloggar om det i morron. I kväll bär det av ner på stråket igen!

//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

vad gott med paj! är den god kall också tror du? kan typ inte äta varm mat i den här hettan :p

Anonym sa...

Åh, det ser underbart gott ut! Har du ngt bra recept på pajdeg också?

Lisa sa...

alltså, jag måste laga paj. imorrn får det bli.

Hanna sa...

Carolina: Alldeles säkert!

Anna: Till den här pajen fuskade jag och köpte en färdigmix ska jag erkänna!

Lisa: Mmm... det är gott med paj!

lina sa...

Vad god den ser ut!!! Älskar mat med grekiska smaker.

Anonym sa...

Det där såg verkligen jättegott ut. Skulle ha skippat oliverna själv men jag blev riktigt sugen på paj nu!