onsdag 9 juli 2008

Snabbwok


Idag for jag direkt ner på stan efter jobbet, skulle köpa en födelsedagspresent till Joel som fyller år på lördag. Tyvärr vart det ingen present idag men jag tror jag vet vad jag ska köpa i alla fall. Efter presentspanandet tog jag och spanade in rean på HM! =) Efter att ha provat en massa kläder var jag vrålhungrig, dagens middag vart en snabb ihopkastad wok.

Snabbwok
½ grillad kyckling
1 pkt nudlar
minimajs
½ purjolök
1 morot
en bit zucchini
1 gul paprika
sockerärtor
wokkrydda

Koka nudlarna. Strimla och hacka grönsakerna och kycklingen och fräs i en panna med olja. Krydda med en god wokkrydda. Blanda ner nudlarna och servera med sweet chilisås.

Eftersom det bara är jag som varit hemma i veckan gjorde jag bara halva receptet på kycklingröran i går, därför hade jag en halv kyckling kvar. Eftersom kycklingen redan var färdig var maten klar på typ 10 minuter!

//Hanna

Inga kommentarer: