söndag 19 oktober 2008

Äntligen subs, som lunch!


Idag testade jag subs som lunch. Min favoritmacka är en sub med kycklingröra, så jag tänkte göra något liknande.

Kycklingcurryröra
1 kycklingfilé
1 äpple
1 gul lök
1-1½ dl lätt créme fraiche
1-2 msk mangochutney
curry
salt, peppar

Tärna kycklingfilé och äpple, hacka lök. Stek alltsammans i en panna, salta, peppra och krydda med vanlig curry och en lite starkare. Stek tills kycklingen är färdig. Blanda samman créme fraiche och mangochutney, krydda rejält med curry. Vänta tills kycklingen har svalnat och blanda ihop med fraichen.

Röran passade superbra som fyllning i en macka, kan även tänka mej att den passar till t.ex. bakad potatis, men då kanske man ska göra lite mer curryfraiche.

//Hanna

8 kommentarer:

Anna sa...

Det där måste jag absolut prova :D Dock finns det väldigt lite gott glutenfritt bröd, men jag får väl fuska lite och använda Äntligen Subs :)

Anonym sa...

Den där smörgåsen skulle jag apselut ha tyckt om!!! Vad gillar du Pågens Subs?? Jag har inte testat det brödet än men funderar seriöst på att göra det :)

Anonym sa...

Gud så gott!! Det där ska jag testa till lunch imorgon.. Mums.. :)

M. sa...

hej hanna!
hoppas att allt är bra med dig denna kväll och att du har haft en riktigt underbar helg!:)

take care! :) kram!

Hanna sa...

Anna: Trist att det finns så få glutenfria alternativ!

Anna: Ja, det tror jag också! =) Jag gillar pågens nya bröd.. tycker absolut att du ska testa det!

Unga morsan: Det vart gott!

Molly: Detsamma Molly! =)

Anonym sa...

röran låter ju helt underbart god. nu blev jag sugen på curry, hehe, var ett tag sedan. MÅSTE prova det där brödet också, alla har utom jag typ ;)

Anonym sa...

Ah, din kycklingröra låter jättegod. Har gjort något liknande förut, men har helt glömt av det.

Testade också Subsen för ett tag sedan och gillade dem bäst när de var lite lätt rostade.

Hanna sa...

Carolina: Jag vart jättenöjd med röran, vart supergod om jag får säga det själv! =)

Maria: Visst är det gott med currymangochutneyröra!!! Ska testa att rosta den nästa gång, kan tänka mej att det blir bättre framförallt om man har en röra på!