onsdag 22 oktober 2008

Amerikanska äppelpannkakor.


Det fick bli amerikanska pannkakor till frukost i morse! Bilden är från tidigare tillfälle, men det var ett beydligt bättre kort än de jag tog i morse! Pannkakorna på bilden är vanliga amerikanska pannkakor, idag gjorde jag en variant med kanel och äpple.

Amerikanska äppelpannkakor
1 sats pannkakssmet
1 tsk kanel
1 äpple

Häll ner 1 tsk kanel i pannkakssmeten. Dela äpplet i klyftor och skiva. Smält smör i en panna, klicka ut lite smet, lägg på några skivor äpple som en blomma. Vänd på pannkakan när du ser små bubblor på översidan.

Mina blommor vart dock inte så fina... slutade med att jag gjorde smilelisar istället. Hahaha! =) Kom på efteråt att man hade kunnat vända äppelbitarna i socker och kanel innan, kanske gör det nästa gång! Pannkakorna serverades med blåbär och sirap!

//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Blev jättesugen på pannkakor när jag såg bilden.. Ska nog överraska sambon i helgen med detta! :)

Hanna sa...

Unga morsan: Det tycker jag att du ska göra, det är ju så gott! =)

Anonym sa...

Gud va du lagar mycket mat hanna !
=)

Kram Mikaela

Anonym sa...

vilka fina plättisar. äpple varianten lät god, alltid gott med lite bett i :)

Hanna sa...

Mikaela: Jajjemen, varje dag! ;)

Carolina: Dom där plättarna vart finare än äppelplättana som jag inte riktigt lyckades med. Hahha! Men goda vart dom och det är väl det som är huvudsaken! =)

Sara sa...

Gud så gott! Får nog bli pannkaksfrukost i helgen =)