måndag 20 oktober 2008

Tonfiskpasta.


Snart ska jag iväg på spinning, så idag var det snabblagad middag som gällde. Såg ett recept på tonfiskpasta på hemmets journal som verkade väldigt snabbt och enkelt. Så här såg receptet ut.

Tonfiskpasta
4 tomater
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 msk olivolja
2 krm basilika
salt, svartpeppar
2 burkar tonfisk i vatten
2 msk riven parmesanost
kapris

Skålla, skala och hacka tomaterna. Hacka löken och skiva vitlöken. Fräs tomater, lök och vitlök i olivoljan. Smaksätt med basilika, salt och peppar. Låt puttra ca 10 minuter. Rör ner tonfisken. Servera med pasta, strö över parmesanost och dekorera med god kapris.

Jag hade ingen kapris så den skippade jag och kanske hade den en stor roll i det här receptet, för tonfisksröran vart ganska tråkig. I ett försök att piffa till den så kryddade jag med dragon, oregano och chiligrillkrydda och så tryckte jag i lite ketchup! Det lyckades, smakade mycket bättre!

//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

å tack, vad kul att du gillade det! :o) Mm vad gott med pasta o tonfisk! kram

Anonym sa...

Åh så gott!! Älskar tonfisk. =)

Missa inte att vara med i tävling jag håller! Vinsten är ett riktigt trevligt "höstlovs-bak-paket"!
Läs mer om tävlingen på min blogg!!

Kram, Jennie
www.kalasgott.blogg.se

Hanna sa...

Milla: Ja, det är gott! =)

Jennie: Självklart vill jag vara med och tävla!!