torsdag 2 oktober 2008

Tapaskväll!

I går kväll kom Christer hit till hotellet, vi åt lite mat som jag handlade på hötorgshallen efter jobbet! På fatet ser ni en bön- och melon sallad, kycklingspett, en annan sallad som började på t (?),vinbladsdolmar, köttbullar och fefferoni till det hade vi även tzatziki, en tapenade på soltorkade tomater och oliver, ett gott bröd och en flaska rött. Supergott och jättetrevligt!

Efter vi käkat och surrat lite så gick vi i väg till Norra brunn där Babben Larsson, Adde Malmberg och Aron Flam standupade. Hahah, vad kul det var!!!

//Hanna

8 kommentarer:

Lisa sa...

mm, sånt där småplock är ju det godaste som finns! kan det vara tabboule kanske? bulgursallad är det.

Anonym sa...

Hur var vinbladsdolmarna? Vad är det riktigt? Jag har sett de i butik, men aldrig vågat testa.

Anonym sa...

Tapas är bland det bästa som finns! Jag är också nyfiken på vinbladsdolmar, har aldrig ätit det (inte vågar ;P) Ha en fin helg!

Sanna sa...

Vad det ser gott ut! Verkar som att ni hade en riktigt trevlig kväll, lite lyx mitt i veckan :) Det behöver man!

Anonym sa...

såg jättegott ut! vad fräscht. roligt med sådan take-away :)

Anonym sa...

Vilken mysig kväll det låter som!! Och massa gott på tallriken!

lina sa...

Åh, vilka godsaker! Älskar tapas i olika former!

Hanna sa...

Lisa: Visst är det!! Näe det var inte tabboule, det var bara grönsaker!

Emma: De här var den vegetariska varianten med ris i. Dom var okej, men inte mer än så! Men jag är sugen på att testa varianten med kött också!

Anna: Se Emmas svar! =)

Ayla: Ja, visst gör man det! Och det vart en riktigt lyckad kväll.

Carolina: Jag hade planerat att göra en pasta rätt, men när man går omkring i hötorget så är det nästan omöjligt att inte köpa något ju!

Kryddburken: Jajjemen! =)

Lina: Ja, jag också!