fredag 10 oktober 2008

Pasta Carbonara.


Idag vart det Pasta carbonara till middag! Jag har aldrig gjort carbonara på det vanliga viset med äggulor tidigare. Det var ju supergott!

Pasta Carbonara
500 g spagetti
200 g rökt sidfläsk
5 äggulor
2 dl grädde
2 dl riven parmesanost
Nymalen svartpeppar

Blanda äggulor, grädde och 1 dl parmesanost i en bunke. Rör om ordentligt. Skär sidfläsket i små tärningar och stek tills de får en fin yta. Lägg åt sidan på hushållspapper. Koka spagettin enligt anvisningar och häll av vattnet. Blanda spagetti, äggblandningen och sidfläsket hastigt i en stor pastaskål. Servera på tallrikar med svartpeppar och parmesan.

Vi halverade receptet och körde på tre äggulor och så använde vi bacon istället för sidfläsk!

//Hanna


5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det ser ju ut som riktig restaurangmat ju!! Jag är själv inte så förtjust i spagetti carbonara men jag har en mamma som är totalgalen i det så hon hade nog gärna ätit hos dig ikväll :) Ha en bra helg!

Anonym sa...

Jag älskar spaghetti carbonara! Så gott.

Hanna sa...

Anna: Åh, tackar!

Emma: Ja, visst är det!!!

Lisa sa...

åh, en av mina favvisrätter! fast det ska vara pojkvännen (;

Anonym sa...

Jag bara älskar Carbonara!!! Mums vad gott.