lördag 30 januari 2010

Lördagslunch

Är det någon som har missat att jag gillar soltorkade tomater och oliver? Eller matvetesallader!? =) Jag tycker att det är helt perfekt till lunch. Blir det över matvete efter någon middag så fryser jag in det, då är det bara att ta fram, tina och fylla tallriken med med det du är sugen på och det som finns i kylen!

Större delen av dagen har jag spenderat i soffan och kollat ikapp mig på lite serier. Otroligt ineffektiv dag.... men jag har så jäkla ont i foten så jag är helst inte uppe och går. Har haft små ont i hälen i veckan men nu känns det ordentligt när jag går, mest troligt har jag åkt på hälsporre. Ja, jag har ju inte fått något expertisutlåtande på det, jag har googlat, men det verkar ju som att det är det. SUCK!!!

Näe... undra om det är dags att börja med middagen!?
//Hanna

5 kommentarer:

Emma sa...

En riktig Hanna tallrik med andra ord.

Tråkigt med hälen, hoppas det löser sig, inte kul att ha ont.

M sa...

Det där såg riktigt gott ut. Både jag och barnen är riktiga matveteälskare, men just i sallad har jag aldrig provat att ha det. Ska testa din variant någon dag :)

Emmelie sa...

Vilket smart tips att frysa in matvete! Ska jag absolut göra nästa gång jag ändå är i farten och kokar det.

Tråkigt det där med hälsporre, gör ju så fruktansvärt ont! Hoppas det känns bättre snart.

mumsfillibaba sa...

Mmmm...vilken god lunch!! Älskar sån typ av plocklunch. Lite kylskåpsrens med goda favoriter. Mums!

KarinW sa...

Hallå där nu har jag inte varit "hos dig" på länge och såklart missat en massa gott! Inte kul med hälsporre jag har blivit av med min (men min var inte extremond)Gå inte barfota inne och gör en avlastning av skumgummi i dojan men det har du väl redan testat.
Sköt om dig/kram Karin