tisdag 19 januari 2010

Kyckling, sweet and hot.

Vad jag önskar att jag hade en riktigt bra kamera och var riktigt grym på att fota och lägga upp maten. Det är mycket roligare att blogga när man har ett bra kort. Dagens middag vart jättegod. Kortet gör det inte rättvisa. Testa receptet så förstår ni! =) Så här gjorde jag.

Kyckling, sweet and hot

2 kycklingfiléer
1 gul lök
1 rödlök
1 vitlöksklyfta
ca 1 cm ingefära
1 röd paprika
1 gul paprika
2 tomater
2 burkar ananas + spadet från 1
2 msk soja
1 dl hönsbuljong
2 msk Thai chili sås
maizena
salt, peppar

Strimla kycklingen och stek i olja. Pressa i en vitlökklyfta och riv i ingefära. Stek i ett par minuter. Salta och peppra. Tillsätt hackad paprika och skivad lök. Häll över buljong, ananasspad och 1 msk soja. Blanda resten av sojan med maizena, vispa ner i stekpannan och låt det koka upp. Skär ananasen i bitar och tillsätt i grytan. Låt allt bli varmt. Servera med ris och sallad.

//Hanna

5 kommentarer:

Åsa sa...

Jag tycker att det är hopplöst att fota när det inte är dagsljus ute. Om bara några veckor kanske det är ljust fortfarande i middagstid! ;)

Nette (Kardemumma Gumman) sa...

Tyckte det såg smaskens ut! :) Låter jättegott...

Veronica sa...

Tycker att bilden blev fin ändå, men jag förstår vad du menar...själv får jag bäst bilder utomhus just nu, lite kallt men helt överlägset med dagsljuset och snön!
Trevligt att du har hat flera kycklingrecept senaste tiden, jag älskar kyckling!!

Hallon & Blåbär sa...

Det här låter grymt gott och ser riktigt läskande ut.

Jag håller med dig att det inte är kul att fota inomhus nu, helst tar jag mina bilder ute, men just nu får jag ta dom inomhus pga gipset.

Hanna sa...

Åsa: Ja, vad skönt!! Inte bara för kortens skull. =)

Veronica: Det går mycket kyckling här också. Det går att göra så mycket av det!!

Hallon och blåbär: Det vart mycket gott. Men som sagt... ljuset är ju inte det bästa.