torsdag 7 januari 2010

Fläskfilépasta

Har varit lite seg på att blogga om resten av nyårsmiddagen. Jag hade nämligen svårt att bestämma mig för om jag skulle lägga upp bild på huvudrätten eller inte, nu har jag bestämt mig, det blir ingen bild. Kortet jag tog vart verkligen inte bra och gör inte rätten rättvisa, så här kommer receptet, utan bild! Receptet är för fyra portioner.

Fläskfilépasta
400 g fläskfilé
1 msk smör
1msk krossad grön ,rose och svartpeppar
1 st rödlök
2 msk Viltfond
1 st röd paprika
4 dl creme fraiche
4 port pasta, penne eller tagliatelle.

Putsa och strimla fläskfilén. Hetta upp smör i en panna. Fräs filén, salta och peppra. Hacka rödlök och paprika, tillsätt till köttet och låt det fräsa med ett par minuter. Häll i créme fraichen, (och en skvätt grädde om du har)smaksätt med fond och peppar. Låt det puttra en stund. Servera med pasta och sallad.

Det här var en otroligt god pastasås. Ingen viktväktarmat direkt med vanlig créme fraiche och riktig grädde, men är det nyår så är det! =)

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar bara,, ska det vara grädde i också?

Hanna sa...

Vi hade grädde över så vi hällde i en skvätt, annars kan man skippa den!!