onsdag 13 januari 2010

Kycklingpaj med fetost och oliver.

Sådär, då var första dagen avklarad! Sov rätt ok på tåget ändå men nu är jag sjukt trött. Idag stod det presentations teknik på schemat, föreläsaren var jättebra! Vi är tre stycken som kommer att bo här på kursgården så vi kommer att laga mat tillsammans. Blir lite av en utmaning, dels för att man inte har samma skafferi och kryddutbud som man har hemma, så det ska ju helst vara få ingredienser och dels för att vi inte får steka något då det inte finns någon fläkt. Så koka eller ugn är det som gäller! Idag vart det en kycklingpaj till middag. Mycket god!

Kycklingpaj med feta och oliver
1 frp pajmix
1 påse fryst salladskyckling
½ purjolök
½ röd paprika
fetaost
oliver
2 ägg
en skvätt mjölk
ördagårdskrydda
salt, peppar
riven ost

Tina kycklingen. Gör i ordning pajdegen och tryck ut i en form. Blanda kyckling, strimlad purjolök, hackad paprika, fetaost och oliver i pajskalet. Vispa samman ägg och mjölk, krydda med örtagårdskrydda, salt och peppar. Strö över riven och och ställ in i ugnen 225 grader 30-40 min. Servera med sallad.

Nej, nu blir det sängen för mig!
//Hanna

8 kommentarer:

Kryddburken sa...

Oj va gott! Kan tänka mig att det är du som står för det kreativa i matlagningen, dom ska va glada dom få bo tillsammans dig dom andra! :)

Madelene sa...

Men vad gott :-) Det måste jag bara testa :-)

Sara sa...

Tack=)
Hoppas det går bra längst ner i Sverige:D

Växelhäxan från norrland sa...

Håller helt med kryddburken, dom ska vara glada som få bo med dig..
SÅ god den såg ut

Hallon & Blåbär sa...

Ser grymt gott ut och dessutom måste det ju vara spännande att knåpa ihop en massa gott med era förutsättningar.

Ha en bra helg!

Emma sa...

Jag vet hur det känns att bo i begränsat kök men tror jag ni klarar utmärkt!

Ulrica sa...

Tänkte prova den ikväll och jag är övertygad om att det är kalasgott! Du har verkligen bra inspiration för köket!

Hanna sa...

Kryddburken: Det där tar jag som en komplimang, tack så mycket! =D

Madelene: Det tycker jag att du ska göra, den vart mycket god!

Sara: :P

Växelhäxan: =D

Hallon och blåbär: Ja, det ska bli skoj att se vad det blir för mat på våra träffar!!

Emma: Ja det blir nog bra! =)

Ulrica: Vad kul att du tycker det!! Hoppas du gillar pajen!