onsdag 25 mars 2009

Lax med quinoasallad.


Quinoa har jag inte testat tidigare trots att jag har varit väldigt nyfiken på det. Idag stillade jag min nyfikenhet med en quinosallad till laxen. Mycket gott! Quinoa kommer ni se mer av på bloggen!

>Quinoasallad
2 port kokt quinoa
1 gul lök
½ squash
8 marinerade soltorkade tomater
10-15 oliver
olivolja
persilja
salt

Skölj quinoan och och koka i ca 15 min. (se anvisningar på paketet). Finhacka löken, skiva squashen och strimla de soltorkade tomaterna. Stek löken försiktigt i olivolja, tillsätt squashen och fortsätt steka en stund, hur länge beror på hur mjuk du vill ha squashen. Tillsätt kokt quinoa, tomaterna + lite av marinaden och blanda. Hacka persilja, riv parmesanosten och blanda ner. Tillsätt oliver och smaka av med salt och ev. peppar.

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar quinoa! kul att se mer av det i bloggen!

Anonym sa...

Håller med er, quinoa är så gott och jag tycker det blirx-tra gott om man kokar grynen i buljong.
den där nougatkakan såg farligt god ut den......

Anonym sa...

Quinoa äter vi alldelses för sällan, men det är ju verkligen toppengott! Och så nyttigt att man blir alldelses glad. :) De kinsesiska pannkakorna såg riktigt mumsiga ut, påminde lite om mina pannkaksvårrullar. Yum yum! Trevlig helg! Kram /Jasmine

Hanna sa...

Leila: Det kommer garanterat!

Karin: Det ska jag testa nästa gång!

Ungamorsan: Jaa och jag älskar nyttig mat! =) Trevlig helg!